حضرت ادریس(ع)
شاید نشود به گذشته برگشت و یک آغاز زیبا ساخت ولی می شود آغاز کرد و پایانی زیبا ساخت.

شنبه 19 فروردين 1391
ن : zfbkt

حضرت ادریس(ع)

سلام ,میدونین من معمولاخیلی کارای عجیب و غریب میکنم.این هم یکی از همون کاراست.نمیدونم,شاید خیلی ها  بگن کار از این مسخره تر نبود؟!!؟؟ولی من فکر میکنم بد نیست بین اینهمه شعر و جک و ....که میخونیم یه مختصری هم از پیامبران الهی بدونیم,برای همین هم این پست رو گذاشتم.هر هفته درباره ی یه پیامبر مطلب کوتاهی میذارم.

((با تشکر))

حضرت ادریس (ع)

معنای اسم:نام آن حضرت در زبان عبری اخنوخ است.

پدر:یارد

مادر:بره

تاریخ ولادت:830 سال بعد از هبوط آدم

مدت عمر:365سال

بعثت:در کوفه مبعوث شد

محل دفن:آنحضرت به آسمان عروج کرد

فرزندان:دو پسر داشت

«مختصری از زندگینامه»

برخی آنحضرت را از این جهت ادریس نامیده اند که حکمتهای خداوند و سنتهای الهی را درس میداده است.وی با72زبان مردم را به خدای یگانه دعوت مینمود و محل اقامتش مسجد سهله در کوفه بوده است.

چنانکه معروف است,حضرت ادریس اولین کسی بوده است که خط نوشت,جامه دوخت و خیاطی را تعلیم داد.آنحضرت در زمینه ی علم نجوم,هندسه ,حساب و فلسفه و....تبحر داشته وآنها را به مردم زمان خود می آموخته است.نقل شده است,خداوند 30 صحیفه بر ادریس نازل کرد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان من عاشقشم....نه.... و آدرس zf.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.